واران

ساخت وبلاگ

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، بعد از انتشار خبر بستری شدن یک روزنامه‌نگار محکوم به حبس در بیمارستان که در فضای مجازی منتشر شد، کارکنان بیمارستان بوعلی این خبر را تایید کردند.

بر اساس گفته یکی از کارکنان این بیمارستان، احسان مازندرانی - روزنامه‌نگار زندانی - ساعتی قبل (عصر روز دوشنبه 31 خرداد ماه) بستری شده است.

او صبح امروز در زندان اوین به عارضه قلبی دچار شده و در پی آن به بیمارستان منتقل شده است.

همچنین ملیحه حسینی همسر مازندرانی در گفت‌وگو با ایلنا، علت انتقال همسرش را به بیمارستان، افت فشار ناشی از اعتصاب غذا عنوان کرد.

بر اساس گفته کارکنان بیمارستان، مازندرانی با در بخش جراحی بیمارستان بستری شده اما در حال حاضر حال عمومی‌اش خوب است.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:29

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، محمدعلی وکیلی با اعلام این خبر گفت: در جلسه عصر امروز مجمع نمایندگان استان تهران دکتر محمدرضا عارف به عنوان رییس و محمدرضا نجفی و فریده اولاد قباد به عنوان نواب رییس اول و دوم مجمع انتخاب شدند.

به گفته وی محسن علیجانی و محمود صادقی نیز به عنوان دبیر و خزانه‌دار مجمع نمایندگان استان تهران از سوی اعضا انتخاب شدند.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:29

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا به نقل از وزارت ورزش و جوانان، محمد گودرزی در دهمین جلسه ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک با تشکر از زحمات کلیه فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک گفت: با حمایت مطلوب دولت از کاروان های اعزامی ایران، با بهترین وضعیت فنی و فرهنگی در بازی های ریو حاضر می شویم.

وی با اشاره به زمان کوتاه باقی مانده تا آغاز این بازی ها اضافه کرد: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برای حضوری موفق در این بازی ها وجود دارد و امیدوارم سهمیه ایران از عدد 60 برای المپیک فراتر برود.

وزیر ورزش و جوانان از اعضای ستاد خواست با دقت و وسواس لازم پیگیر مطالبات و نیازهای قهرمانانی که کسب سهمیه کرده اند تا زمان اعزام به بازی ها باشند.

گودرزی همچنین از برگزاری مراسم بدرقه کاروان ایران برای بازی های ریو خبر داد و گفت: ان شاءالله در هفته آخر تیرماه تلاش می کنیم این مراسم برگزار شود.

در این جلسه اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک ، اشرفی دبیر کمیته ملی پارالمپیک، روسای فدراسیون های دوومیدانی و تکواندو گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته برای بازی های المپیک و پارالمپیک ارائه کردند.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:29

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، عیسی فرهادی گفت: برای مشخص شدن علت نشست زمین در منطقه شهران باید دستگاه‌های مختلفی همچون آب، برق، گاز و زمین شناسی گزارش و بررسی‌های کارشناسی خود را ارائه کنند و پس از جمع بندی این گزارش‌ها علت حادثه مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که از سوی مسئولین شهرداری اعلام شده مترو تهران به هیچ عنوان علت بروز این حادثه نبوده است؟ گفت: هر اظهار نظری بدون کار کارشناسی منطقی نخواهد بود. بی تردید علت این حادثه باید با انجام بررسی‌های دقیق و توسط کارشناسان اعلام شود.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:27

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار یادداشتی با اشاره به حمایت آشکار آل سعود از گروه‌های تکفیری و شکست آل سعود در عراق، سوریه و یمن را باعث سرافکندگی آنان دانست و از آنان خواست دست از جاهلیت برداشته و از بدنام کردن خود بپرهیزند.

متن این یادداشت که در صفحه شخصی محسن رضایی در اینستاگرام منتشر شده، به شرح زیر است:

آقایان سلمان و بن سلمان و جبیر

در حالی‌که شما راه خانه خدا را بر حجاج ایرانی بستید...
در حالی‌که دو گروه تروریستی را با فرماندهی کنسولگری خود در اربیل، وارد مرزهای کردستان ایران کردید و همه آنها کشته شدند...
در حالی‌که به آشکاری از تروریست‌های مستقر در فلوجه عراق حمایت کردید، فلوجه آزاد شد، چشم تکفیری‌ها کور شد.
بیایید از شکست خودتان در یمن و عراق و سوریه درس بگیرید و از مسلمان کشی و کودک‌کشی دست بردارید.
جاهلیت هیچ نتیجه‌ای جز بدنامی برای شما ندارد.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:27

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا ، روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد درباره اظهارات ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با تکذیب پرداخت مبلغ پرداختی مورد اشاره به مدیرعامل محترم موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد اعلام کرد: مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد از ابتدای مهرماه ۱۳۹۴ از سوی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شده که طی ۸ ماه تصدی مدیرعاملی این موسسه ماهانه مبلغ ۸۷/۵۰۰/۰۰۰ ریال معادل هشت میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان(تصویر پیوست) دریافت کرده‌اند که این مبلغ شامل تمامی حقوق و مزایا و اضافه کار است.

در تکذیبیه روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد آورده است:

با توجه به تصویب بودجه امسال که ناشی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید ، وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی و همدلی نمایندگان با نیت حل مشکلات این قشر پیشکسوت عرصه صنعت و معدن بود آرامش بسیار مطلوبی بر این صندوق حاکم شده که جا دارد از طرح مباحث حاشیه‌ای دوری شده و از نمایندگان محترم مجلس تقاضا می‌شود، قبل از هرگونه قضاوت در زمینه این صندوق و برخی شایعات ، اسناد و مدارک مربوطه را از این صندوق مطالبه و مطالعه کنند.

روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد با توجه به تاثیر منفی اینگونه خبرسازی‌های کذب در افکار عمومی حق پیگرد حقوقی از طریق مراجع قانونی را برای خود محفوظ می‌داند.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:27

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، صبح امروز با حضور دبیر شورای سیاست گذاری آموزشکده سما استان اردبیل و افضلی فرد رئیس دانشگاه سما اردبیل، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان و استادان و کارکنان این دانشگاه آیین معارفه و تکریم معاونان سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد مغان معرفی شد.

رئیس واحد پارس آباد در این مراسم، دانشگاه آزاد اسلامی را نماد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: «از سیاست‌های کلی دانشگاه اکنون تامین بخشی از هزینه‌های واحد با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و درآمدهای غیرشهریه‌ای است که این امر موجب اشتغال زایی و تولید داخلی می‌شود که این امر تحقق اقتصاد مقاومتی است.»

دکتر اکبر جعفری شاعرلر با ارئه گزارشی از عملکرد دانشگاه بر رشد و اعتلای کیفی دانشگاه تاکید کرد و از همکاران خواست تا در این امر برنامه‌های خود را ارائه دهند و دانشگاه را یاری کنند تا به اهداف کلی واحد که‌‌ همان توسعه همه جانبه دانشگاه، شهرستان و استان است دست یابیم.

دبیر شورای سیاست گذاری آموزشکده سما استان اردبیل نیز هدف دانشگاه را تولید علم و دانش محور عنوان کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی دارای بهترین منابع علمی، تکمیل‌ترین کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌هاست و باید نیروهای متخصص و نخبه محصول دانشگاه باشد.»

مهندس علی شکرگزار ادامه داد: «آموزشکده سما اردبیل با ۱۷۰۰ دانشجو یکی از موفق‌ترین مراکز سطح کشور است که اکنون دانشجویان این واحد با طی کردن مدارج بالا در سطح دکتری در خود واحد اردیبل و آموزشگاه‌ها تدریس می‌کنند و این مایه فخر و مباهات ما خادمان علمی کشور است.»

وی از همکاران خواست تا با اولویت قراردادن اخلاق در اداره دانشگاه، محبت و صمیمیت را ضمیمه کار خود قرار دهند و عزیزان دانشگاه بر این باور باشند که خدمت به خلق خدا از بر‌ترین عبادتهاست.

در پایان مراسم دبیر شورای سیاست گذاری آموزشکده سما استان اردبیل از زحمات چندساله مهندس مهرداد باباوند تشکر کرد و با معرفی دکتر دادود مصطفی به‌عنوان معاون جدید سما دانشگاه ازاد اسلامی پارس اباد و سرپرست آموزشکده سما پارس اباد، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 207 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:20

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزری آنا به نقل از ایسنا، خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد: «علی حسن خلیل در دیدار با رئیس کمیسیون امور بین‌الملل در مجلس دومای روسیه گفت که مسکو از دیرباز از نیروهای امنیتی و ارتش لبنان حمایت کرده و طرف لبنانی امیدوار است که این حمایت در جنگ لبنان علیه تروریست‌ها از جمله داعش و جبهه‌النصره بیشتر شود.»

وی افزود: «بیروت انتظار دارد که روسیه در حل و فصل بحران سیاسی داخلی در لبنان نیز مشارکت داشته باشد.»

این مقام لبنانی گفت که درباره این موضوع در جریان دیدارهایش در وزارت امور خارجه روسیه صحبت خواهد کرد.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:20

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، 26 اسفند سال گذشته مرد میانسالی که صاحب فروشگاهی در جنوب پایتخت بود، متوجه فریادهای کمک دختر جوانی شد. به دنبال این صدا، مرد میانسال خود را به دختر جوان رساند و متوجه شد که دختر جوان به نام نرگس توسط دو مرد ربوده شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

مرد میانسال و چند نفری از کسبه ها، اقدام به گرفتن راننده تاکسی و همدستش شدند و موضوع به پلیس گزارش شد. بدین ترتیب عاملان آزار و اذیت دختر جوان دستگیر شدند.

دختر جوان در تحقیقات به کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی گفت: ساعتی قبل برای خرید به میدان شهدا رفتم و منتظر ماشین بودم که تاکسی زرد رنگی جلوی پایم توقف کرد. سوار تاکسی شدم و هنوز دقایقی نگذشته بود که یکی از سرنشینان تاکسی مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. بعد از آن راننده خودرو را در کنار خیابان نگه داشت تا او هم مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد که در این فرصت من اقدام به فرار کردم.

باتوجه به اظهارات دختر جوان، تحقیقات توسط بازپرس سعید احمدبیگی از دو متهم پرونده صورت گرفت و یکی از متهمان در این رابطه به بازپرسی سعید احمدبیگی گفت: در خیابان 17 شهریور سوار تاکسی مرد همسایه درحال چرخیدن بودیم که دختر جوان توجهمان را جلب کرد. او را سوار کردیم و دقایقی بعد در میان راه من به بهانه اینکه راننده سیگار می کشد به صندلی عقب رفتم اما دختر جوان متوجه نیت شوم ما شد. سر او را به زیر صندلی بردم و قصد داشتیم او را به شهرستان قرچک ببریم اما برای من کاری پیش آمد که مجبور شدم با تاکسی پیرمرد به جایی بروم. آنها را در کنار خیابان پیاده کردم و ساعتی بعد هم شناسایی و دستگیر شدم.

با اعتراف متهمان و تکمیل تحقیقات، کیفرخواست دو متهم این پرونده به اتهام آدم ربایی صادر شد.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:20

به گزارش گروه ورزشی آنا، ولز در یک دیدار حساس مقابل روسیه صف آرایی می‌کند. تیم ملی ولز در گروه B با 3 امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد و اگر بخواهد به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های یورو 2016 فرانسه صعود کند نیاز به سه امتیاز بازی روسیه دارد. ولزی‌ها در دو بازی گذشته خود یک پیروزی و یک شکست را در کانامه دارند. اژدها بازی اول خود را با پیروزی مقابل اسلواکی پشت سرگذاشت و در بازی دوم خود برابر انگلیس در دقیقه پایانی شکست خورد.

ولز خاطرات خوشی از روسیه ندارد، در سال 2004 روسیه و ولز در پلی آف مقدماتی یورو رو در روی هم قرار گرفتند. در بازی اول دو تیم به نتیجه تساوی بدون گل دست یافتند و در بازی برگشت تیم ملی روسیه موفق شد با یک گل ولز را شکست دهد و این تیم را از حضور در یورو 2004 باز دارد. همچنین ولز در مقدماتی جام جهانی سال 2010، باز هم به مصاف روسیه رفت و در دو بازی رفت برگشت شکست خورد و از صعود به جام جهانی باز ماند.

این شکست ها در مسابقات مهم اکنون باعث خواهد شد تا ولز در مقابل روسیه با قدرت مضاعف پا به این میدان بگذارد و گربه سیاه خود را شکست دهد.

تیم ملی ولز مقابل روسیه آمار بسیار بدی از خود به جای گذاشته است و در 9 بازی ای که برابر این تیم قرار گرفته، تنها یک پیروزی کسب کرده است و 5 بار روسیه پیروز دیدار ها بوده و سه دیدار دیگر به تساوی رسیده است.

نکنته قابل توجه این است که ولز در 5 بازی گذشته خود 1 پیروزی، سه شکست و یک تساوی حاصل کارش بوده که آمار بسیار بدی برای این تیم به حساب می آید.

در سوی دیگر میدان تیمی قرار دارد در این دوره از رقابت‌ها جنجال‌های زیادی داشته‌اند و هواداران این کشور امنیت را از مردم فرانسه گرفتند و در چنیدن شهر آشوبگری کردند. تزارها در جدول گروه B با یک امتیاز در مکان چهارم جدول قرار دارند و در صورت پیروزی مقابل ولز و شکست اسلوکی برابر انگلیس می توانند به دور یک هشتم نهایی صعود کنند.

روسیه در اولین بازی خود برابر انگلیس بازی سختی را پشت سرگذاشت اما توانست در دقیقه 92 توسط واسیلی برزوتسکی گل تساوی را به ثمر برساند و به یک امتیاز شیرن برسد.

ترکیب احتمالی تیم ملی روسیه: آکینفیف، اسمولنیکوف، شنیکوف، ایگناشویچ، برزولتسکی، نوستاتلر، گولووین، کوکورین، شاتوف، سمولوف، زیوبا

ترکیب احتمالی تیم ملی ولز:وین هنسی، کریس گونتر، چستر، اشلی ویلیامز، بن دیویس، نیل تیلور، جو آلن، جو لدلی، آرون رمزی، گرت بیل و رابسون کانو

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 155 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:50

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک میلاد مسعود کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) توجه به فضایل و جایگاه معنوی این امام معصوم را موجب حرکت در مسیر تعالی و کمال معنوی پیروان آن حضرت توصیف کرد و با ذکر روایتی به تشریح برخی از صفات و ویژگی‌های معنوی و اخلاقی آن امام بزرگوار پرداخت.

رئیس قوه قضاییه گفت: شیخ صدوق در امالی در روایتی از امام جعفر صادق (ع) درخصوص فضایل و ابعاد شخصیتی امام حسن مجتبی (ع) آورده است که «إنَّ الحَسَنَ بنَ عَلَّی بنِ أبی طالِبٍ (ع) کانَ أعبَدَ الناسِ فی زَمانِهِ » امام حسن (ع) در زمان خود عابدترین مردم بودند «وَ أزهَدَهُم و أفضَلَهم » زاهدترین و افضل مردم بود، «وَ کانَ إذا حَجَّ ماشیاً » وقتی هم که به حج مشرف می‌شدند پیاده می‌رفتند «وَ رُیَّما مَشی حافیاً»گاهی هم پا برهنه می‌رفتند «وَ کانَ إذا ذُکِرَ المَوتُ بَکی،وَ إذا ذُکِرَ القَبُر بَکی، وَ إذا ذُکِرَ البَعثُ وَ النُشورُ بَکی، وَ إذا ذُکِرَ المَمَرُّ عَلی الصِّراطِ بَکی، وَ إذا ذُکِرَ العَرضُ عَلی اللهِ تَعالی ذِکرُه شَهِقَ شَهقَةً یُغشی عَلَیِه مِنها»، وقتی که نام مرگ و نام قبر برده می‌شد می‌گریستند، وقتی که صحبت از نشور و برانگیخته شدن در محضر حق تعالی و عبور از صراط مطرح می‌شد گریه می‌کردند و آنگاه که ذکر «عرض علی الله» می‌شد صیحه‌ای می‌زدند و بیهوش می‌شدند.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: اینها احوال اولیای الهی و ائمه در مواجهه با عظمت باریتعالی است و باید در حد توان و بضاعت مورد توجه پیروان واقعی آنان قرار گیرد و همه توجه داشته باشیم وقتی امام معصومی همچون امام حسن مجتبی (ع) اگر در ذکر قبر و قیامت و صراط این چنین منقلب می‌شوند، افراد بی‌بضاعت و بی‌نوایی همچون این فقیر، چه باید بگویند و چگونه باید عمل کنند. در ادامه روایت آمده است «وَ کانَ إذا قامُ فی صَلاتِهِ تَرتَعِدُ فَرائِصُهُ بَینَ یَدی رَبَّهِ عزّوجلّ»، زمانی که به نماز می‌ایستادند در محضر حق تعالی پاهایشان می‌لرزید وَ«کانَ إذا ذُکِرَ الجَنَّةُ وَ النارُ اضطَرَابَ اضطِرابَ السَّلیمِ» وقتی که اسم بهشت و جهنم به میان می‌آمد مثل مار گزیده‌ای مضطرب می‌شدند وَ « سأل اللهَ تعالی الجَنَّةَ» از خدا بهشت می‌خواست وَ« تَعوذُ بِهِ مِنَ النَّارِ»از آتش جهنم استعاذه می‌کرد و«کان لایقرء من کتاب الله عزوجل یا ایها الذین آمنوا الا قال: لبیک، اللهم لبیک » و هر گاه در قرآن به خطاب «یا ایها الذین آمنوا» می‌رسید، گویی این خطاب را هم اکنون احساس می‌کند و دریافت می‌کند، در پاسخ حق تعالی عرض می‌کرد: «لبّیک اللهم لبّیک». چنین تعابیر و چنین حالاتی قطعاً از آن کسی است که حضور حق را دائماً احساس می‌کند و با عین قلبش به حق تعالی نظر می‌کند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی، شهید قدوسی و شهدای هفتم تیر به فرارسیدن هفته قوه قضاییه اشاره کرد و با تأکید براینکه دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای دستیابی به اهداف و انجام درست وظایف قانونی و شرعی خود انجام می‌دهد، گفت: امیدواریم اهداف بلند و تعالیم این بزرگان همواره مدنظر ما باشد و بتوانیم خدمات و حسنات شهید بهشتی و سایر شهدای قوه قضاییه را به نحو شایسته ادامه دهیم.

آیت الله آملی لاریجانی با تبیین شخصیت شهید بهشتی و خدمات این شهید بزرگوار قبل و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این سید جلیل القدر، اهل فکر و اهل فضیلت به دلیل همین خدمات و حسنات مغضوب دشمنان قرار گرفت و هیچگاه تهمت هایی را که از ناحیه دشمنان به ایشان زدند فراموش نمی کنیم، در حالیکه خلوص و ایثار و دلسوزی او بر کسی پوشیده نبود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه در هفته قوه قضاییه دستاوردها، عملکرد و رویکردها و اهداف دستگاه قضایی از سوی مسئولان این قوه به اطلاع مردم خواهد رسید؛ مجموع خدمات قوه قضاییه را قابل توجه دانست و تصریح کرد: مجموع خدمات و تلاش‌های قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه آن در شرایطی ارائه می‌شود که این قوه با محدودیت‌های شدید بودجه‌ای و نیروی انسانی مواجه است با این حال مسئولان عالی قوه قضاییه، مدیران جهادی و نیروهای زبده و خبره آن همواره در راه تحقق اهداف قوه قضاییه تلاش می‌کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید براینکه «کمبودها و چالش‌های قوه قضاییه نمی‌گذارد خدمات این دستگاه آن طور که باید و شاید نمود پیدا کند» به سختی کار رسیدگی به 15 میلیون پرونده ثبت شده در سال اشاره کرد و گفت: اطاله دادرسی و عدم اتقان برخی آرا و بسیاری از مشکلات دیگر قوه قضاییه عمدتاً به کمبود نیروی انسانی و بودجه مربوط است و امیدواریم همه اجزای نظام جمهوری اسلامی ایران به رفع این کمبودها و حل و فصل چالش های دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان اساسی این نظام کمک کنند.

رئیس دستگاه قضا توجه به آرمان‌های عدالت محور انقلاب اسلامی، احقاق حقوق عامه و بویژه حمایت از محرومان را در چارچوب نگاه توحیدی به انجام وظایف و خدمات، از محورها و رویکردهای همیشگی قوه قضاییه اعلام کرد.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: توصیه همیشگی اینجانب به مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی این است که در کنار همه محدودیت‌ها و کمبودها، با اخلاص و روحیه جهادی و در راه خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به سخنان چند روز اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و مجموعه این سخنان در کنار منش و روش مقام معظم رهبری را الگویی عملی برای مسئولان نظام در مواجه مقتدرانه، عزتمندانه، مستقل و حکیمانه با نظام سلطه توصیف کرد و افزود: کوتاه نیامدن در مقابل دشمن و احساس ضعف و عجز نشان ندادن، برگرفته از روحیه ای انقلابی، معنوی و در عین حال حکیمانه و منطقی است که ریشه در آموزه های دینی و آیات قرآنی دارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه برخوردهای عزتمندانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری باید مدنظر همه مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که هرگاه از خود ضعف نشان داده ایم، دشمنان فشار را بیشتر کردند و هرگاه با اقتدار در مقابل آنها ایستاده ایم، عقب نشسته اند.

آیت الله آملی لاریجانی بر لزوم حفظ وحدت و انسجام و حرکت همه مسئولان در زیر پرچم ولایت فقیه تأکید کرد و افزود: همه ما باید توجه کنیم مطابق اصل 57 قانون اساسی تمام قوای نظام جمهوری اسلامی ایران زیر نظر امامت امت و ولایت مطلقه امر است پس در واقعیت و در عمل نیز باید این طور باشد و هیچ یک نباید به گونه ای صحبت کنیم که بوی اختلاف نظر، مخالفت و دوقطبی بودن از آن استشمام شود و بهانه ای به دست دشمنان نظام بدهد.

رئیس دستگاه قضا افزود: حتی کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند باید این واقعیت را بدانند و درک کنند که امنیت و پیشرفت کشور بر محور ولایت فقیه است و نگاهی کوتاه به وضعیت برخی کشورهای همسایه و سرنوشت انقلاب های منطقه نشان می دهد که «همه ما باید قدر این نعمت را بدانیم».

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک آزادی فلوجه از دست تروریست‌های داعش به دولت و ملت عراق، تأکید کرد: حامیان تروریسم و داعش باید بدانند که جایی در عراق ندارند و در آینده نیز سایر مناطق اشغال شده به دست مردم عراق آزاد خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه «وحدت و انسجام دولت و ملت عراق»، در کنار توجه به هشدارها و دلسوزی‌های مرجعیت در این کشور را موجب پیروزی های اخیر در مقابل تروریست‌ها دانست و افزود: عراق کشوری مهم با سرمایه‌های عظیم تمدنی، انسانی و مادی است که مطمع نظر کشورهای سلطه بوده است و از این رو باید مردم و دولت عراق همواره وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: با کمک کشورهایی که حامی مقاومت مردم منطقه در مقابل تروریست‌ها و دشمنان هستند ان شاءالله آینده سوریه نیز با پیروزی همراه خواهد شد و دشمنان پاسخ دندان شکن الهی را دریافت خواهند کرد.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره طرح ارتقای سلامت قضایی و اداری در دستگاه قضایی ادامه یافت.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:50

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ایسنا، ماه امروز ساعت 15:32 دقیقه به وضعیت کامل رسید که براساس عقیده مردم «آلگونکویین» از آنجا که این موقع از سال، فصل رسیدن میوه‌‌ها به ویژه توت فرنگی است، به آن «ماه کامل توت فرنگی» می‌گویند. از طرفی در ساعت 03:04 بامداد اول تیر ماه، لحظه انقلاب تابستانی برای نیمکره شمالی زمین است. انقلاب تابستانی طولانی‌ترین روز سال است که در آن می‌توان نزدیک به 17 ساعت از نور روز بهره برد.

به گفته محققان از نام‌‌های دیگر ماه توت فرنگی می‌توان به ماه کامل رُز و ماه عسل و ماه داغ نیز اشاره کرد. اگر چه انقلاب‌‌های زمستانی و تابستانی هر سال اتفاق می‌افتد، اما وقوع این دو به صورت هم‌زمان یک اتفاق تقریبا نادر است. محققان می‌گویند که ایستگاه فضایی بین‌المللی عموما در انقلاب تابستانی برای ساکنان نیمکره شمالی درخشان‌تر است.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:50

بهرام منصور مشتاقی پیشکسوت کشتی و عضو شورای فنی کشتی فرنگی درباره وضعیت تیم ملی کشتی در آستانه المپیک به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «خوشبختانه شرایط تیم کشتی فرنگی بسیار خوب است و همه کشتی گیران در آمادگی کامل به سر می‌برند و هیچ مصدومی هم نداریم. دو رومانی و لهستان نشان داد که همه کشتی گیران آمادگی کامل دارند و نایب قهرمانی ما در رومانی نشان داد کشتی فرنگی روز به روز در حال رشد و پیشرفت است.»

وی افزود: «کشتی گیرانی که شانس حضور در المپیک را دارند سخت در حال تمرین هستند . در آخرین جلسه شورای فنی کشتی عملکرد آنها را زیر نظر بررسی می‌شود تا نفرات نهایی برای المپیک انتخاب شوند.»

عضو شورای فنی کشتی فرنگی درباره انتخاب کشتی گیران المپیکی عنوان کرد: « قرار است 15 روزمانده به المپیک نفرات نهایی را انتخاب کنیم. شاید در نگاه اول همه به این موضوع اعتراض کنند که انتخاب کشتی گیران در فاصله 15 روز مانده تا المپیک کار حرفه ای نیست اما تجربه به ما ثابت کرده است باید کشتی گیران تا روز آخر در التهاب باشند تا بتوانند تمرینات را آنطور که مدنظر ماست ادامه دهند. البته این موضوع استرس زا است اما ما بزرگترین رویداد ورزشی کشور را پیش رو داریم و باید تا روز آخر هم کشتی گیران را آماده نگه داریم.»

مشتاقی ادامه داد: «بارها اتفاق افتاده است که مربی کشتی گیران را 4 یا 5 ماه زودتر از مسابقات انتخاب کرده است و بعد از آن دیگر کشتی گیر خیالش آسوده بوده و آنطور که کادرفنی انتظار داشته تمرین نکرده است و در مسابقات هم افت داشته است.»

عضو شورای فنی کشتی فرنگی همچنین در مورد وضعیت سوریان اظهار کرد: « سوریان افسانه کشتی فرنگی ایران است. کشتی گیری که هفت مدال طلا در کارنامه خود دارد و افتخاری برای کشتی ایران محسوب می شود. نام سوریان در ریودوژانیرو افتخار ایران است. سوریان شرایطش با همه کشتی گیران دیگر فرق دارد او به افسانه تبدیل شده است . ما نمی توانیم او را حذف کنیم مگر زمانی که خودش اعلام بازنشستگی کند.»

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:35

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) نوشت: «اسماعیل ولد شیخ احمد یکشنبه شب جلسه مذاکراتی را با هیات مشترک انصارالله و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن برگزار کرد.»

در این جلسه که دو ساعت به طول انجامید، شیخ احمد با هیأت صنعا درباره دیدگاه‌شان نسبت به مرحله آتی و تشکیل کمیته‌های نظامی و امنیتی و تحویل سلاح‌هایشان گفت‌وگو کرد.

وی پیشنهادات هیأت دولت در تبعید یمن را به هیات صنعا منتقل کرد. هیات صنعا نیز بر پایبندی خود به تشکیل دولتی جدید که آن‌ها نیز در آن مشارکت داشته باشند تأکید و پیشنهاداتشان را برای مرحله آتی تقدیم کردند.

شیخ احمد روز گذشته (یکشنبه) بعد از یک هفته مذاکرات بی نتیجه مستقیم به مذاکرات غیر مستقیم با طرف‌های یمنی بازگشت.

مذاکرات صلح یمن، در حال حاضر بدون هیچ پیشرفت قابل توجهی وارد شصتمین روز خود شده و موضوع تشکیل دولت توافقی همچنان مانع اصلی بر سر پیشرفت مذاکرات است.

قرار است شیخ احمد در ساعات آینده گزارش خود را به مناسبت شصتمین روز مذاکرات صلح یمن در کویت از طریق ویدئوکنفرانس به شورای امنیت ارائه کند و دیگر به نیویورک سفر نکند.

از سوی دیگر عبدالله علیمی، یکی از اعضای هیات دولت درتبعید یمن تأکید کرد که مذاکرات صلح یمن پیچیده و دشوار است و برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دو طرف به یک معجزه نیاز است.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:35

به گزارش گروه فرهنگی آنا، فریدون عزیزی، مسوول موزه کوچک قرآنی نمایشگاه قرآن در حاشیه مراسم رونمایی از این موزه در گفت و گو با ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان این مطلب گفت: این موزه کوچک دارای آثار جالب و ویژه ای همچون بزرگترین قرآن فلز کوب شده بر روی استیل و نیز تارمویی است که بر روی آن «بسم الله الرحمن الرحیم» نوشته شده است.

وی افزود: در بخش دیگری از این موزه حبه شکری که بر روی آن کلمه الله نوشته شده و تنها با میکروسکوپ قابل مشاهده است نمایش داده شده و در کنار آن نیز مدال طلایی قرار گرفته است که بر روی آن جز ٣٠ قرآن کریم درج شده است.

عزیزی ادامه داد: در بخش دیگر این موزه، قطعه ای از سنگ مرمر قتلگاه امام حسین(ع) وجود دارد که بر روی آن زیارت عاشورا کنده شده و در کنار آن نیز انگشتر عقیقی قرار گرفته که بر روی نگین و رکاب آن سوره محمد(ص)، انسان و قصار السور حک شده است.

مسوول موزه کوچک قرآنی نمایشگاه قرآن تصریح کرد: در این موزه کوچک قرآنی دو دانه برنج وجود دارد که مزین به سوره های توحید و حمد هستند.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می شود.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 144 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:35

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بازیگر «بی‌خوابی» در مورد جدیدترین فعالیتش و علت همکاری با آن بیان کرد: آخرین کاری که ثبت و ضبط شده «چرخ فلک» به کارگردانی حمیدنژاد است که مهمترین علت همکاری خود کارگردان و از طرفی قصه واقع‌گرای آن بود.

بازیگر «پرواز مرغابی‌ها» از نقشش در «چرخ فلک» این چنین گفت: نقشم به شدت منفی است اما این منفی بودن را منتقل نمی‌کند. در کل به خاطر سابقه درخشان حمیدنژاد در سینما، از حضور در این پروژه پشیمان نیستم ولی ای کاش رل بهتری را تجربه می کردم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت نقش منفی شما در «چرخ فلک» با دیگر نقش‌های منفی که بازی کردید، متفاوت است و یا اینقدر منفی است که مخاطب را جلب کند اظهار داشت: به جهت متفاوت بودن، جوابم مثبت است و در جواب بخش دوم سوال شما می‌گویم که نقش بکری است؛ چون هیچ نمونه سمپاتی در آن وجود ندارد. البته قبلا نقش منفی با همین گرایش بازی کردم که جذابیت‌هایی را برای اجرا داشته یعنی به لحاظ پراتیک فرصت‌هایی را در جهت بروز برخی هنرهایم می‌داده اما در این نقش چنین وجوهی وجود ندارد که این موضوع آن را متفاوت می کند.

بازیگر «مرد بارانی» در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص استقبال از سریال «چرخ فلک» خاطرنشان کرد: در کل پیش‌بینی در مورد موفقیت کار بسیار سخت است؛ اما امیدوارم مخاطب دوست داشته باشد. باید توجه داشت ما با سریال‌های قدرتمند خارج از مرزها رقابت می‌کنیم و این کار بسیار سخت است. بخصوص برای «چرخ فلک» که طنز نیست. در اصل با همه تفاسیر تمام تلاش ها در جهت جلب هرچه بیشتر مخاطب انجام شده است.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:49

اقبال شاکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص نوسازی بافت‌ فرسوده بیمارستان‌های تهران و اقدامات انجام شده در این زمینه اظهار کرد: در این زمینه شورای شهر تهران برای بهسازی ساختمان بیمارستان‌ تفاهمنامه‌ای با وزارت بهداشت به امضا رساند.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه حدود چهار سال قبل به امضا طرفین رسید، اضافه کرد: حالا باید دید آیا کسی که در این زمینه ذینفع است به تعهدات خود عمل کرده است یا خیر؟ در این زمینه باید وزارت بهداشت پاسخ‌گو باشد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران ادامه داد: زمانی که وزیر بهداشت به صحن شورای شهر تهران آمد من یک نسخه از این تفاهم‌نامه را در اختیار ایشان گذاشتم.

شاکری ادامه داد: در این تفاهم‌نامه اعلام شده بود که شهرداری تهران حاضر است برای بهسازی و نوسازی بیمارستان‌های فرسوده هر کمکی که در توانش باشد انجام دهد. زمین در اختیار وزارت‌‌خانه بگذارد و حتی تهاتر انجام دهد و جانمایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تنها کافی است بیمارستان مدنظر خود را معرفی کند، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید برای اجرای این تفاهم‌نامه شخصی را مسئول کند.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:49

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا با اشاره به سریال به اصطلاح افشای فیش‌های حقوقی و استفاده ابزاری از آن برای تخریب دولت عنوان کرد: هرگونه تلاش را جهت اجرای عدالت و انصاف و مقابله با بی‌عدالتی و تبعیض توسط هر فرد و جناحی که صورت گیرد، ستایش و تحسین می‌کنیم چراکه یکی از تبعیض‌های ناعادلانه و موارد احجاف، دریافت‌های نجومی است که برخی از مدیران به خود اختصاص می‌دادند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: بالاخره روزی باید با این پدیده شوم برخورد می‌شد و جلوی این حرکت گرفته می‌شد. هرگاه هم این برخورد صورت گیرد، مبارک است و طلیعه نوعی عدالت‌گستری و انصاف است، لذا این اقدام خوبی است که رئیس‌جمهور هم نسبت به آن دستور جدی دادند تا شاهد این میزان بی‌عدالتی نباشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: به خاطر دارم در دوره سوم مجلس که وقتی دولت نظام پرداخت را ارائه کرد، به این امید در مجلس تصویب شد که با اینگونه تبعیض‌ها مقابله شود و نوعی هماهنگی و نزدیکی بین پرداخت‌ها و دریافت‌ها وجود داشته باشد. حقوق‌ها باید متناسب با کار و تخصص افراد و متناسب با شرایط مملکت پرداخت شود.

او افزود: بعد از تصویب نظام هماهنگ پرداخت روشی که برخی از مدیران به کار بردند تاسیس شرکت‌های دولتی حاشیه‌ای بود. مدیران این شرکت‌ها دریافت‌های نجومی داشتند و در دوره اصلاحات تا حدی با این شرکت‌ها برخورد شد، ولی آنها راه‌های دیگری را برای تاسیس این شرکت‌‌ها پیدا کردند.

منتجب‌نیا با تاکید بر اینکه تاریخچه این پرداخت‌های نجومی مربوط به دولت یازدهم نیست، گفت: در همه دولت‌ها این پرداخت‌ها وجود داشته است و هر دولتی تلاش کرده به نوعی با آن مقابله کند، با این تفاوت که در دولت‌های نهم و دهم مدیران دولتی از اینکه این دریافت‌ها و پرداخت‌‌ها هر چه نجومی‌‌تر باشد، ابایی نداشتند. از نظر آن‌ها این مسئله اشکالی نداشت تا جایی که حتی قبح اختلاس هم در دولت‌های نهم و دهم از بین رفته بود. بعد از پیروزی انقلاب اختلاس پدیده شومی شناخته می‌شد و معتقد بودیم در رژیم گذشته اختلاس و دزدی از بیت‌المال وجود داشت، اما در نظام جمهوری اسلامی چنین چیزی به هیچ عنوان متصور نبود.

او گفت: در دولت‌های نهم و دهم پدیده اختلاس به‌قدری رواج پیدا کرد که قبح آن از بین رفت. اختلاس‌های هزاران میلیاردی انجام گرفت و پیگیری هم نشد. الان آن‌ها که مرتکب اختلاس شدند یا فرار کردند یا هنوز در زندان هستند و اموال بیت‌المال را مسترد نکردند یا برخی افراد با جریمه اندک تبرئه شدند، در حالیکه با این اختلاس‌ها حیثیت نظام خدشه‌دار شد و بیت‌المال مورد تعرض قرار گرفت اما اختلاس‌کنندگان بدون برخورد جدی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: این فرافکنی است کسی بخواهد تبعیض در پرداخت‌ها را به عنوان اهرمی علیه دولت روحانی بکار ببرد و به دولت حمله کند. همین که این دولت با جرأت و جسارت در پی برخورد با این پدیده است، جای تقدیر دارد.

قائم مقام حجت‌الاسلام کروبی افزود: دولت‌های نهم و دهم هیچ‌گاه جسارت برخورد با مفاسد را نداشتند درحالیکه رئیس‌جمهور امروز دستور مؤکد برای پیگیری این پرداخت‌ها صادر کرده است و باید مسئولان تا حصول نتیجه پیگیری‌های خود را پیش ببرند.

منتجب‌نیا متذکر شد: بسیار زشت و زننده است که در نظام جمهوری اسلام که شعار عدالت می‌دهیم، این میزان تبعیض و اجحاف وجود داشته باشد و منابع ملی و ذخایر کشور در حلقوم جمع اندکی ریخته شود.

او با تاکید بر اینکه پیگیری حقوق‌های نامتعارف جزو برگ‌های برنده دولت یازدهم است، گفت: منتقدان هم باید دولت را در مقابله با این پدیده شوم همراهی و حمایت کنند.

قائم مقام حزب اعتمادملی خاطرنشان کرد: در این میان مسائل ملی نباید به سرعت و به صورت شتاب‌زده رسانه‌ای شود، اما وقتی رسانه‌ای شد و مردم متوجه آن شدند اگر مسئولان کوتاه بیایند تمام نظام زیر سوال می‌رود. مردم باید بتوانند به مسئولان خود اعتماد کنند در حالیکه در سال‌های اخیر اعتماد مردم خدشه‌دار شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: وقتی اتهامی در سطح جامعه مطرح می‌شود، همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند و باید دادگاه منصفانه‌ای برگزار شود و مردم قضاوت کنند. نمی‌توان در اتاق‌های دربسته کسی را تبرئه یا محکوم کرد. دادگاه‌هایی که جنبه ملی دارد، باید به صورت علنی برگزار شود. گاهی به دلیل توجه نورچشمی‌ها کلیت نظام را زیر سوال می‌بریم و مردم را به نظام بی‌اعتماد می‌کنیم.

او افزود: بعید می‌دانم مردمی که تا این حد هوشیار شدند، فریب مسائل گذشته را بخورند و با این همه اتهام‌ها مردم به افرادی روی بیاورند که در مظان اتهام به فساد و اختلاس هستند کسی در شرایط فعلی اگر به این طیف اقبال نشان دهد باید در شعور و درک سیاسی او شک کرد. ملت ما تیزهوش است، لذا این عده نمی‌توانند خطری ایجاد کنند.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:49

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ستاد ویژه توسعه نانو، محققان مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) موفق به انجام آزمایش جدیدی روی پیل‌های خورشیدی شدند و در نهایت پیل جدیدی ارائه کردند که کارایی بالایی دارد. شوکلی کویزر محدودیت بزرگی در مسیر افزایش کارایی پیل‌های خورشیدی است. معمولاً 32 درصد از تابش نور خورشید به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود و 70 درصد از آن به صورت گرما هدر می‌رود.

یکی از راه‌های کاهش اتلاف انرژی، روی هم قرار دادن سلول‌های پیل است. در این حالت نور خورشید که به گرما تبدیل می‌شود دوباره این گرما به نور تبدیل شده و پیل خورشیدی از این تابش مجدد برای تولید انرژی استفاده می‌کند. پیل‌های خورشیدی درصورت تابش نور مرئی، بالاترین عملکرد را از خود به نمایش می‌گذارند، در حالی که نور مرئی تنها بخشی از کل طیف تابش نور خورشید است. بنابراین، طول موج‌های کوتاه‌تر یا بلندتر از نور مرئی به گرما تبدیل شده و هدر می‌روند.

محققان مؤسسه فناوری ماساچوست ساختاری از جنس نانولوله کربنی ارائه کردند که می‌تواند حد فاصل میان سلول پیل خورشیدی و خورشید عمل کند. این نانولوله‌ها جذب بسیار بالایی دارند به طوری که می‌توانند تابش نور را به گرما تبدیل کنند. ذخیره گرما بر خلاف نور، بسیار راحت است.

در واقع در طول روز، تابش نور خورشید به‌صورت گرما جذب و ذخیره می‌شود و در هنگام شب این گرما مجدداً به نورتبدیل می‌شود. ایده بسیار جالبی است که محققان آن را پیاده‌سازی کرده‌اند؛ این کار با استفاده از فناوری‌ نانو انجام شده‌است.

در حالت عادی گرما کاربردی در پیل خورشیدی ندارد و حتی موجب مشکلاتی در عملکرد پیل آن می‌شود. اما نانولوله‌های کربنی می‌توانند گرمای ذخیره شده را مجدداً به نور مرئی تبدیل کنند که این نور توسط پیل خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فناوری چشم‌اندازهای روشنی دارد اما هنوز باید تحقیقات بیشتری روی آن انجام شود تا بتواند از محیط آزمایشگاه خارج شود.

تولیدکنندگان نانومواد باید زمان و سرمایه زیادی در این حوزه انجام دهند تا این دستاورد عملی تجاری‌سازی شود.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:23

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در ابتدای این جلسه کیوان کثیریان بیان کرد: به نظر من ویژگی اصلی کار پیوند زدن دو ساحت مختلف در هم است. یک اتفاق مستند و یک فضای انتزاعی که شاید عملا هیچ قرابتی با هم نداشته باشند. در واقع یک فضای کاملا انتزاعی و خیالی را می‌بینیم، یک روستایی که هیچ چیز برایمان آشنا نیست. یک سری آدم‌های خموده و غمگین را در یک فضای ساکن می‌بینیم. از سوی دیگر در ابتدای فیلم یک مرد ژاپنی را می‌بینیم که می‌خواهد دور دنیا را در 60 سالگی بدود. در واقع در یک سو سکون محض را می‌بینیم و در سوی دیگر تحرک مطلق را. این ویژگی در کمتری فیلمی اتفاق می‌افتد که یه فضای کاملا مستند پیوند بخورد به این فضا. فیلم‌هایی از این دست وجود دارد که منطق خودش را دارد و با منطق بیرونی قضاوت نمی‌شود مثل «کوری» ساراماگو که یک قراردادی بین مخاطب و فیلمساز گذاشته می‌شود و بر اساس همان جلو می‌رویم. البته با این توجه به ابتدا و انتهای فیلم به نظر می‌آید که همه اینها می‌تواند در خواب خانم معلم بگذرد و انتزاعی بودنش این‌گونه توجیه شود.

نقد شرایط موجود جامعه خودمان

وی ادامه داد: جمله‌ای که در پایان فیلم شخصیت «ننه مراد» می‌گوید که «یک چیزی می‌خواستم بگویم، نمی‌دانم آخرش گفتم یا نه!» جمله فیلمساز است. طبیعتا یک چیزی می‌خواسته بگوید و قالبی که برای آن انتخاب کرده این بوده است و در واقع نقد شرایط موجود جامعه خودمان را در آن می‌توان دید. مضمون به قدری در فیلم پررنگ است که لاجرم مجبوریم نمادین و سمبلیک به آن نگاه کنیم و اصلا نمی‌توان از آن فرار کرد. نشانه‌های آشکاری در آن داده می‌شود که خیلی به شرایط روز جامعه ما، به خصوص در آن زمان نزدیک است. آدم‌ها به نوعی هر کدام می‌توانند نماینده یک جریان یا آدمی که ما می‌شناسیم، باشند. از این تشابه نمی‌توان به راحتی عبور کرد گرچه نمی‌خواهم بگویم آن روستا نماینده کشور ما است چون در خود فیلم این فرض را کاملا رد می‌کند.

عصبانیت فیلمساز از شرایط روز

کثیریان افزود: آقای کامپه در طول مسیرش و ورودش به ایران با آدم‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود که هیچ کدام مثل آدم‌های روستا نیستند و قدری عادی با آقای کامپه برخورد می‌کنند. وقتی وارد آن روستا می‌شویم فیلمساز هم کاملا تاکید دارد که این یک فضای کاملا فرضی و انتزاعی است. چون می‌بینیم که ورود معلم از داخل مینی‌بوس که خوابش می‌برد کات می‌خورد به روستا به گونه‌ای که از سوراخ شومینه پایین می‌آید. اینها قراردادهایی است که فیلمساز با ما می‌گذارد و ما هم می‌پذیریم و می‌خواهیم بدانیم در آن روستا چه خبر است. روستایی که گرد مرده روی آن پاشیده‌اند و مردمش تکان نمی‌خورند و حتی حال خوردن یک چای را ندارند و برفک تلویزیون نگاه می‌کنند. به نظرم عصبانیت فیلمساز از شرایط روز در این فیلم خودش را نشان می‌دهد و آقای تبریزی به درستی مردم را نقد می‌کند اما فکر می‌کنم نقدش از جنس نقدهایی است که این روزها می‌بینیم و دوست نداریم، یعنی قدری توهین به مردم در فیلم کاملا دیده می‌شود گویی مردم در به وجهد آمدن این شرایط کاملا مقصر هستند. درست است وقتی مردم برفک نگاه می‌کنند یک کنایه به پررنگی به تلویزیون و رسانه است ولی مردمی که اینگونه به آن رسانه زل زده و وقتشان را این‌گونه می‌گذرانند بیشتر زیر سوال هستند و یا نمونه‌های مشابه آن.

تیغ تیز حمله به سمت مردم

وی اظهار کرد: آن راننده وانت می‌تواند به روشنی نماینده یک شخص یا طیف باشد که مدتی سرمایه‌های باارزش ما را برده‌اند که بعد سر سفره بیاورند که نتوانستند. به هر حال کنایه‌های فیلم کاملا آشکار و روشن است و به هیچ وجه نمی‌توان از آن فرار کرد. فکر می‌کنم بعضی جاها تیغ تیز حمله به سمت مردم خیلی تند است و مقداری عصبانیت در آن وجود دارد.

قصد توهین به مردم نبوده

در ادامه کمال تبریزی بیان کرد: اگر توجه کرده باشید تقریبا می‌توانیم بگوییم همه آنچه دیدیم در خواب خانم معلم بوده زیرا لحظه‌ای که وارد روستا می‌شویم همزمان با ورود او به روستا است و می‌بینیم که دارد به روستا می‌آید و تقریبا همان را در انتهای فیلم با همان زاویه و همان اندازه نما در انتهای فیلم می‌بینم و از خوابی که بیدار می‌شود.

وی افزود: قصدمان بوده که این را بگوییم که واقعا مثل یک خیال یا یک برهه تاریخی که از ذهن این شخص گذشته است. این آدم در انتهای فیلم برای اولین بار است که وارد روستا می‌شود و ممکن است وقتی وارد این روستا می‌شود اصلا با یک روستای دیگری مواجه شود و شبیه به آن چه که در خواب دیده نباشد. نکته دیگر اینکه واقعا قصد توهین به مردم نبوده و این تعبیری است که ممکن است برخی از مخاطبان داشته باشند. در خیلی از فیلم‌ها به ویژه فیلم‌هایی که دوران به خصوصی از غرب را می‌خواهد نمایش دهد، مثل «ماجرای نیم روز» ساخته زینمان می‌بینیم که یک آدمی وارد یک شهری می‌شود که بی در و پیکر و بی قانون است، ظالمان ظلم می‌کنند و اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است و مردم شهر قبول کرده‌اند که این اتفاقات برایشان بیفتد. از این جنس نقادی مثل فیلم‌های «ماجرای نیم روز» یا «صلوه ظهر» هم نقد به مردم را می‌بینیم یعنی یک قهرمانی که در مقابل روش و عملکرد آن جامعه کوچک قرار می‌گیرد. این به هیچ وجه به معنای توهین نیست. در واقع بخش از تاریخ را دوباره گفتن است و بیان اینکه در مقطعی از تاریخ جامعه ما دچار این معضل شده است.

انتظار داشتم که غیرقابل نمایش باشد

این کارگردان اظهار کرد: وقتی فیلم را کار می‌کردم فکر می‌کردم که باید چنین چیزی را بگویم و تصورم این بود که ممکن است در ایران هیچ وقت کسی موفق به دیدن این فیلم نشود و واقعا انتظار داشتم که غیرقابل نمایش باشد ولی فکر می‌کردم فیلمسازان مانند نگارندگان تاریخ هستند و نسبت به شرایط موجود عکس العمل نشان می‌دهند و سعی می‌کنند آن را بنویسند. اگر من می‌خواستم از آن دوران 8 ساله یک یادداشتی در دفترچه‌ام بنویسم تقریبا به همین موارد و بهت و حیرتی که داشتم، اشاره می‌کردم. شاید عصبانیت کلمه درستی نباشد بیشتر یک نوع مبهوت بودن نسبت به این است که چرا چنین عکس‌العملی در جامعه وجود دارد و چرا چنین رفتاری در برهه‌ای از تاریخ می‌بینیم.

همه جامعه آلمان به هیتلر عشق می‌ورزیدند

وی ادامه داد: یک مثال دیگری می‌زنم که البته مقدار زیادی مع‌الفارغ است. در جنگ جهانی دوم وقتی هیتلر روی کار می‌آید همه جامعه آلمان به او عشق می‌ورزیدند. ممکن است عده‌ای هم وجود داشتند که بعدها در فیلم‌ها نشان داده شد که یک مخالفت‌ها و مقاومت‌هایی وجود داشته اما واقعیت این است که همه دستاشان را می‌بردند بالا و ادای احترام می‌کردند به چنین شخصیتی. این اتفاقی است که مختص جامعه ما نیست در خیلی جاهای دیگر دنیا هم رخ داده و تاکید و صحبت کردن در مورد آن موجب می‌شود که نسل‌های بعدی و جوان‌هایی که دارند وارد این جامعه می‌شوند و خیلی از امور را به دست می‌گیرند، یک نوع بینش، آگاهی و هشدار می‌دهد نسبت به آینده که دوباره شاهد چنین وقایعی نباشیم. برآیند حرکت مردم همیشه یک مسیر درستی را می‌رود ولی ممکن است یک جاهایی در دست‌انداز می‌افتد، ما می‌خواستیم راجع به این دست‌انداز توضیح دهیم و بگوییم که امیدوارم در آینده از این دست‌اندازها نداشته باشیم یا خیلی کم داشته باشیم.

کثیریان گفت: یعنی اگر هیتلر برگشت دیگر به او رای ندهید.

ماجرای هازاما کامپه

پس از آن شجاع نوری در مورد بخش سفر هازاما کامپه و مرتبط شدن فیلمنامه به او و سفرش توضیح داد: آقای کامپه یک سوپراستار تلویزیونی در ژاپن است که صبح‌ها یک برنامه «صبح به خیر ژاپن» دارد که همه در سراسر ژاپن می‌بینند و خیلی هم محبوب است. او در زندگی واقعی‌اش نذر می‌کند که وقتی 60 ساله شد، دور دنیا را بدود. زمانی که به زمان ادای نذرش نزدیک می‌شود به آن شبکه تلویزیونی اعلام می‌کند که من می‌خواهم بروم و نذرم را ادا کنم و دیگر نیستم. آن شبکه به لحاظ محبویتی که داشته از او می‌خواهد که برنامه را قطع نکند و اسپانسر می‌شود برای این ماراتن دور دنیا و در طول مسیر امکاناتی را برای او فراهم می‌کنند که هر روز صبح این «صبح به خیر ژاپن» را در سراسر جهان انجام دهد. با هماهنگی‌هایی که انجام داده بودند در تمام کشورها این اتفاق می‌افتاد و از ما هم خواستند که در ایران این کار را انجام دهیم و شرایطی را فراهم کنیم که او بتواند «صبح به خیر ژاپن» را اجرا کند.

اگر می‌خواستم از آن دوران 8 ساله یک یادداشتی در دفترچه‌ام بنویسم تقریبا به همین موارد و بهت و حیرتی که داشتم، اشاره می‌کردم. شاید عصبانیت کلمه درستی نباشد بیشتر یک نوع مبهوت بودن نسبت به این است که چرا چنین عکس‌العملی در جامعه وجود دارد و چرا چنین رفتاری در برهه‌ای از تاریخ می‌بینیم

وی ادامه داد: من و آقای تبریزی تجربه مشترک «فرش باد» را داشتیم که هر سه یعنی ما و ژاپنی‌ها از آن همکاری خیلی خوشحال بودیم. وقتی چنین پیشنهادی شد یک جرقه‌ای به ذهنمان خورد که ما که کشور سینما هستیم و یکی از شاخصه‌های کشورمان سینما است، مثل کشورهای دیگر صرفا ارائه خدمات ندهیم بلکه یک فیلم سینمایی در این باره بسازیم.

تهیه‌کننده دونده زمین افزود: این نکته با جنونی که وجود داشت خیلی عملی به نظر می‌رسید ولی ژاپنی‌ها باور نمی کردند که چنین چیزی امکان داشته باشد. ما گفتیم که یک قصه را حضور او می‌سازیم. شرط‌هایی که ژاپنی‌ها داشتند این بود که کامپه به هیچ وجه به عقب برنگردد مدت زمانی بیش از یکی دو روز با فاصله نمی‌تواند در یک جا بماند مگر برای معالجه مثل شرایطی که مدتی در ترکیه بستری شده بود. زمانی که ما تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم کامپه هنوز سرطان نداشت و اوایل دویدنش در اروپا بود. در ابتدا قصه‌ای که در نظر گرفته بودیم طرح و شکل دیگری داشت و همه چیز را مثل یک مانور آماده کرده بودیم که با مقتضیات جلو برود که در یک زمانی دیدیم که دیگر خبری از او نشد و «صبح به خیر ژاپن» قطع شده بود و پس از پی‌گیری‌هایی که کردیم متوجه شدیم که او در ترکیه متوجه شده که دچار سرطان لنف شده و آن مدتی که ناپدید شده بود به این دلیل بوده است.

وی افزود: پس از آن تصمیم گرفت با سرطانش مبارزه کند و دوباره راه بیفتد و راه افتاد و وارد ایران شد. در آن مقطع ما در مدتی کمتر از دو هفته و در کمال ناباوری ژاپنی‌ها یک فیلم سینمایی در قالب یک اتفاق مستند ساخته شد. خواستیم این را امتحان کنیم که آیا ما که یک کشور سینمایی هستیم می‌توانیم در یک شرایط بحرانی که هیچ چیز تحت کنترل نیست، و نمی‌توانی هیچ چیزی را متوقف کنی یک فیلم بسازیم، که این اتفاق افتاد.

لبخند زدن و خندیدن را فراموش کرده بودند

شجاع نوری در ادامه و در پی اشاره کثیریان به بی ربط بودن اشاره به حافظ و شعرش در پایان فیلم، گفت: آنچه در زمان فیلمبرداری در حال رخ دادن بود، عصبانیت نبود. اصل قضیه این بود که مردمی هستند که چیزهای ارزشمندی که دارند را فراموش کرده‌اند. آنها لبخند زدن و خندیدن را فراموش کرده بودند، کلیدی که در نزد خودشان بود و تمام آن ارزش‌هایی که دارند را فراموش کرده و از ان فاصله گرفته و به خواب فرو رفته بودند. حافظ یک تمثیل کوچک در پایان فیلم بود اما آنچه در حقیقت اتفاق افتاد انرژی بود که از مردم بیدار شده گرفت.

پس از آن کثیریان بیان کرد: در فیلم شخصیت تاثیرگذار کامپه است در صورتی که طبیعتا باید آن خانم معلمی که وارد روستا می‌شود این تاثیر را بگذارد اما او هم وقتی وارد می‌شود نه تنها نمی‌تواند تاثیری بگذارد بلکه حتی ابعاد منفی مثل بستن بچه‌ها با طناب یا ناتوانی در آموزش به آنها دارد. در حقیقت به نظر می‌رسد که نقش خانم معلم این است که دوربین با او همراه شود.

اشتباه در دریافت تمثیل‌های فیلم

در پاسخ، تبریزی عنوان کرد: به این نکته توجه کنید که همه اتفاقات در خواب معلم رخ می‌دهد. معلمی که ماموریت دارد به روستایی برود در واقع در خوابش می‌بیند که قرار است با چه شرایطی روبه‌رو شود. در انتهای فیلم می‌بینیم که کامپه می‌آید و از مقابل او رد می‌شود یعنی رد شدن کامپه از آن روستا در واقع همان لحظه‌ای است که می‌آید و از مقابل او رد می‌شود. او یک پیش‌بینی از آن جامعه دارد و به این فکر می‌کند که اگر بچه‌ها با من همکاری نکردند به زور هم شده آنها را به مدرسه می‌برم. اشتباه ما در دریافت تمثیل‌های فیلم به این دلیل است که اجزای آن را فراموش می‌کنیم. حداقل باید در پایان فیلم به این نکته پی ببریم که امام آنچه را که ما داریم می‌بینیم، در رویا اتفاق افتاده است که می‌تواند صادق یا کاذب باشد. اینکه آنچه خانم معلم در خواب دیده حقیقت دارد یا نه بستگی به دیدگاه شما و نظری دارد که مخاطب نسبت به جامعه دارد. اگر شما به عنوان مخاطب حس انتقادی داشته باشی کاملا با آنچه خانم معلم در خواب دیده همراه می‌شوی و به همین دلیل است که این فیلم یا موافق دارد یا مخالف، حد وسط ندارد. مخاطب یا از فیلم کاملا فاصله می‌گیرد و نمی‌تواند آن را قبول کند یا همه اجزای فیلم برای او قابل پذیرش است.

وی در مورد حافظ شرح داد: به هر حال این فیلم یک فیلم ایرانی است. ما خیلی از مواقع در زندگی روزمره‌مان به سراغ حافظ می‌رویم و با او مشورت می‌کنیم و از او کمک می‌خواهیم. خانم معلم در شرایط ناامیدی کامپه از حافظ برای او می‌گوید و در واقع به نوعی به او می‌گوید که ما در نقطه‌هایی از فرهنگ‌مان وقتی دچار یک نوع تردید می‌شویم به سراغ کاراکتری مثل حافظ می‌رویم و دیوان حافظ کمک می‌گیریم. این در واقع یک نوع انتقال این فرهنگ است.

وی همچنین در پاسخ به انتقاد کثیریان که معتقد بود حافظ و حس مربوط به آن برای ما قابل فهم و درک است ولی کامپه هیچ ارتباطی نمی‌تواند با آن برقرار کند چون اصلا متوجه نمی‌شود که چه می‌گوید، گفت: همه افراد وقتی در یک فضای معنوی مثل مسجد، معبد یا کلیسا قرار می‌گیرند آن جو و فضای معنوی بر آنها تاثیر می‌گذارد. اصلا لازم نیست زبانش را بداند، یک ارتباط روحی و معنوی و در واقع یک نوع انرژی وجود دارد که آن را کاملا حس می‌کند.

کامپه قبل از اینکه دونده باشد یک کمدین است

در ادامه سحر دولتشاهی بیان کرد: من فکر می‌کنم همان‌گونه که یک کلید برای خندیدن آدم ها در نظر گرفته شده، کامپه هم قبل از اینکه دونده باشد یک کمدین است و انرژی آنجایی که او می‌تواند یک آدمی را بخنداند به او منتقل می‌شود. از نظر من هم معلم در واقع یک تماشاگر است و شاید اگر این تحولات در روستا اتفاق نمی‌افتاد او هم به آنها می‌پیوست و یا در نهایت از آنجا بیرون آمده و فقط خودش را نجات می‌داد. معلم لزوما کسی نیست که آمده چیزی را عوض کند.

اگر حواسمان نباشد...

پس از آن حبیب رضایی نیز بیان کرد: به نظر من تاثیر و تاثر قابل اندازه‌گیری و انگشت‌گذاری نیست. ممکن است پیشگویی که در خواب اتفاق می‌افتد ممکن است هشدار یا اخطار و یا یک پیشگویی مستند باشد. وقتی ما این کد را می‌گذاریم و به عنوان یک موتیف کاملا قابل اعتنا به آن می‌پردازیم، همه تاثیر و تاثرها را داریم به شکل دیگری معنی می‌کنیم. معلم فکر می‌کند که ممکن است آموزش از طریق من به شکل بدی مثل بستن با طناب صورت بگیرد، ممکن است بتوانم با خنده تاثیرگذار باشم. چیزی که قرار است در فردا اتفاق بیفتد، فردایی که از ما رد می‌شود و ما آن را نمی‌بینیم. من همچنان معتقدم همه فیلم‌ها لازم نیست زمان نداشته باشند، برخی فیلم‌ها لازم است که روایتگر یک مقطعی باشند و خیلی مهم است به ویژه الان که یک سری اتفاقاتی در مقاطعی می‌افتد لازم است در جایی ثبت شود تا بعدا بشود در مورد آنها فکر کرد.

وی افزود: این فیلم آدم‌ها را متوجه می‌کند که این آینده، آینده خیلی زودی برای ما خواهد بود اگر متوجه آن نباشیم و اصلا چیز عجیب و سخت و دوری نیست. خیلی ساده ما می‌توانیم به برفک‌های تلویزیون خیره بمانیم اگر حواسمان نباشد. به راحتی می‌توانیم فعل و انفعالات منطقی و روزانه و عادی خودمان را فراموش کنیم اگر حواسمان نباشد و توجه‌مان را به چیزهای دیگری جلب کنند. این هشدار است و اگر حتی به برخی افراد بر بخورد اشکالی ندارد.

سیاه‌نمایی است؟

رضایی ادامه داد: من همیشه وقتی حرف از سیاه‌نمایی می‌شود می‌گویم مثلا آیا اگر یک شخصی یک تومور خیلی گسترده‌ای در بخش مهمی از بدنش داشته باشد و به او بگوییم، سیاه‌نمایی است؟ به نظرم در بحث جامعه هم همین اتفاق می‌افتد. تشخیص یک سری بیماری‌ها و عارضه‌ها و گفتن بی‌پرده آنها اصلا سیاه‌نمایی نیست بلکه یک هشدار است که هر کسی می‌تواند برداشت خودش را داشته باشد.

مردم خودشان خواسته‌اند که این بلا به سرشان بیاید

کثیریان بیان کرد: به نظر من این هشدار کاملا درست است اما این پازل عناصر دیگری هم دارد که در فیلم شما وجود ندارد. گویا مردم خودشان خواسته‌اند که این بلا به سرشان بیاید، بله خواسته‌اند اما عوامل دیگری هم بوده که شما یا آن را به همان اندازه راننده وانت تقلیل دادید و یا حذفش کرده‌اید. الان در فیلم مقصر اصلی مردم هستند و من فکر می‌کنم ایرادی که در برخی مواقع به فیلم وارد می‌شود از همین جا اتفاق می‌افتد. راننده وانت می‌گوید مردم خواب هستند و آب را در پیت‌های نفت می‌ریزد و می‌برد، اما اینکه چه کسی مردم را خواب کرده و چه اتفاقی افتاده که مردم خواب هستند حذف شده است. من که آن شرایط را درک کرده‌ام دلیل این اتفاق را می‌فهمم ولی کسی که 20 سال دیگر این فیلم را می‌بیند نمی‌تواند درک کند.

باید هم بربخورد تا تکان بخورند

شجاع نوری تصریح کرد: شاید یک جاهایی به افراد بر بخورد که اتفاقا باید هم بربخورد تا تکان بخورند. ما نرفته‌ایم بر سر پشت بام ایراد خانواده‌مان را فریاد بزنیم و دقیقا به همین دلیل از روز اول قرار گذاشتیم که این فیلم را به هیچ جشنواره خارجی نفرستیم. آقای تبریزی می‌گفت روی صحبت من با مردم است.

چه به سعادت برسیم و چه به شقاوت، مسئولش خود ملت‌ها هستند

تبریزی عنوان کرد: واقعا من فکر می‌کنم جمله برتراند راسل که می‌گوید: «اگر یک معلول در مسابقه دو اول نشود، فقط خودش مسئول است که این اتفاق نیفتاده است.»، خیلی درست است و من به آن خیلی اعتقاد دارم و فکر می‌کنم ما چه به سعادت برسیم و چه به شقاوت، مسئولش خود ملت‌ها هستند. اصلا این درست نیست که بگوییم یک کسانی ما را به این روز انداخته‌اند، ما اگر نخواهیم دچار چنین مسائلی نمی‌شویم. در واقع ما اگر تسلیم شویم همین اتفاقات برایمان می‌افتد و باید بدانیم که سرنوشتمان را خودمان می‌توانیم تعیین کنیم و نباید اجازه دهیم دیگران برای سرنوشت ما تصمیم بگیرند. در واقع یک حس جمعی برای سرنوشت ما تصمیم می‌گیرد. اگر در هر جای دیگر دنیا هر ناهنجاری و مشکلی و یا هر آسایشی را می‌بینیم مردمش مسئول به وجود آمدن آن هستند. هر اتفاقی که در هر جایی می‌افتد به مردم همان جا برمی‌گردد، زیرا این انسان است که تعیین‌کننده است. خداوند انسان را خلق کرده و به او قدرت انتخاب داده و گفته تو خودت تعیین کن که به کجا می‌روی. پس ما هستیم که انتخاب می‌کنیم و نباید به گردن کسی بیندازیم که آنها باعث شدند. ما اگر نخواهیم هیچ اتفاقی برایمان رخ نمی‌دهد.

مادر یک سرزمین که دچار فراموشی شده

در ادامه تبریزی در پاسخ به یکی از حضار که به حضور فردی خارجی به عنوان فردی موثر برای حل مشکل مردم انتقاد داشت، گفت: من فکر می‌کردم که آدمی که از یک جای دیگر دنیا می‌آید، که ممکن است به معنای تعامل جهانی باشد، و با مردم روستا برخورد می‌کند و بیشتر بچه‌ها و جوان‌ترها با او ارتباط برقرار می‌کنند. من با این حرف مخالفم که این آدم باعث این تحول شده و از درون خود مردم نیست. به نظر من این اتفاق از طریق «ننه مراد» می‌افتد. کسی که مثل مادر یک سرزمین است که دچار فراموشی شده و دائم به دنبال یک گوهری می‌گردد و جایی این انسداد باز می‌شود که دسته کلیدی که پیش خود ننه مراد است، و به واسطه حرکت، دویدن و تنه زدن بچه‌ها پیدا می‌شود. پس درست این است که بگوییم خود مردم کلید باز کردن قفل‌ها هستند.

نقش تلگرام در انتخابات اخیر

حبیب رضایی اظهار کرد: در انتخابات اخیر همه متفق‌القول معتقد بودند که چیزی به نام تلگرام توانست واسطه رخداد یک اتفاق بزرگی بشود. شاید پیش‌بینی آقای تبریزی برای ژاپنی‌ها که اصولا برای ما مصادف با کامپیوتر و تکنولوژی هستند، بوده است. شاید پیش‌بینی‌می‌کردند که اصولا می‌شود از یک سری وسایلی استفاده کرد تا یک سری تحرکات به وجود بیاید.

نگاه پسااستعماری

پس از آن لیلی فرهادپور که در میان حضار بود، بیان کرد: من می‌خواهم یک نگاه پسااستعماری داشته باشم و با این نگاه بگویم این آدمی که وارد شده از شرق آمده و کاملا یک آدم ضداستعماری است و از جایی آمده که همیشه از طرف غرب استعمار شده بود. این روستا از طرف راننده که به معنای سرمایه‌دار است دچار استعمار شده و مثال کشور ماست که در طول سال‌ها همیشه از سوی غربی‌ها و پس از آن از سوی سرمایه‌داران داخلی استعمار شده و در نتیجه خمودگی مردم را در پی داشته است.

وی افزود: نکته بعدی مساله دیگرپذیری است. آقای کامپه در اولین قدم برای ارتباط با کودکان شروع می‌کند به مسخره کردن مواردی مثل کاراته و تعظیم ژاپنی و از این طریق می‌تواند با بچه‌ها ارتباط برقرار کند. اگر معلم نتوانست با بچه ها ارتباط برقرار کند به این دلیل است که یک معلم وقتی بستری فراهم نباشد چه کاری می‌تواند انجام دهد و نکته دیگر اینکه اینجا همه ایران نبود زیرا بهیار می‌گوید روستا بوی گل می‌دهد یک بخشی از جایی بود که دچار استعمار شده بود.

واران...
ما را در سایت واران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار varan بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:23